Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΕΜΜΕ ΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Φ.Σ. 13/11


Εμπρός για της γενιάς μας τα Πολυτεχνεία!
41η επέτειος του Πολυτεχνείου. Είναι άλλη μια επέτειος; Η απάντηση είναι όχι. Το Πολυτεχνείο  δεν ήταν γιορτή και δεν προσφέρεται για μνημειακή αντιμετώπιση• το Πολυτεχνείο ήταν ένα αίτημα. Αίτημα για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Σήμερα βλέπουμε περισσότερο από ποτέ τα αιτήματα να επιστρέφουν, και η ανάγκη για «ψωμί – παιδεία – ελευθερία» να γίνεται εντονότερη μέρα με τη μέρα. Γι’ αυτούς τους λόγους, η συμμετοχή μας στην επέτειο του Πολυτεχνείου δεν είναι –και δε θα έπρεπε να είναι- μία τυπική διαδικασία εορτασμού.
Πρέπει να αποτελέσει έναν κόμβο ανατροπής αυτών των πολιτικών που μας «παίρνουν» το ψωμί, μας «παίρνουν» το βιβλίο και τη φωνή μας. Το Πολυτεχνείο κρύβει συμβολισμούς και αναλογίες με το σήμερα, όμως το φοιτητικό κίνημα πρέπει να ξεπεράσει την «κανονικότητα» που κυριαρχεί σε κάθε επέτειο γιατί κάθε εξέγερση «πεθαίνει» όταν γίνεται μνημείο του εαυτού της.




Πανεπιστήμιο για λίγους; Σχολεία για λίγους;
Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν 500 καταλήψεις σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Αιτία, η διαφωνία των μαθητών προς τη διαμόρφωση του «νέου Λυκείου», αλλά και του θεσμού της «Τράπεζας θεμάτων», που ψηφίστηκε πέρυσι και το οποίο στοχεύει στη διαμόρφωση νέων όρων στην εκπαίδευση. Η κατάργηση του ελεύθερου χρόνου, η αντικατάσταση της έννοιας της παιδείας από αυτήν της γνώσης, σκιαγραφούν το σκοταδιστικό προφίλ των προτάσεων της κυβέρνησης. Ο θεσμός επικεντρώνεται μόνο στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέσα από μια εξαντλητική και απάνθρωπη διετία εξετάσεων…
Στο ίδιο μήκος, φοιτητικοί σύλλογοι με απόφαση γενικών τους συνελεύσεων προχώρησαν σε καταλήψεις των σχολών τους. Οι φοιτητές αποφάσισαν μαζικά να παλέψουν για την αυτονόητη δημόσια, δωρεάν παιδεία, για ένα πανεπιστήμιο που θα λειτουργεί με δημοκρατικούς όρους ενάντια στην αυταρχικοποίηση ένα πανεπιστήμιο που θα χαρακτηρίζεται από αξιοπρεπείς συνθήκες σπουδών με παροχές όπως η στέγαση, η σίτιση, η καθαριότητα και ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών.
Η κυβέρνηση, καταστρατηγώντας όλα τα κεκτημένα των αγώνων της μεταπολίτευσης, επιχειρεί να προωθήσει ένα πανεπιστήμιο για λίγους που οι φοιτητικοί σύλλογοι και οι εργαζόμενοι δε θα μπορούν να εκφράσουν τα αιτήματα τους στις διαδικασίες του πανεπιστημίου και θα χαρακτηρίζονται ''αυθαίρετοι και παράνομοι'', ένα πανεπιστήμιο - φρούριο, στους χώρους τους οποίους για να εισέλθει το δυναμικό του (φοιτητές και εργαζόμενοι) θα πρέπει να περνάνε από τη διαδικασία του face control από τους security και ένα πανεπιστήμιο – επιχείρηση μέσα από το οποίο θα προωθείται η ιδιωτική πρωτοβουλία (security, εργολαβίες, νέες εργασιακές σχέσεις), η εντατικοποίηση και η μετάπλαση του σε αγοραίο, δηλαδή  η σύνδεση του με την αγορά.
Η κυβέρνηση και το –κυριολεκτικά- δεξί τη χέρι, ο Φορτσάκης, επιχειρούν να δομήσουν ένα πανεπιστήμιο των ελίτ, όπου η μόνη πραγματικότητα θα είναι η πλήρης κατάργηση της δωρεάν παιδείας. Το να πληρώνεις για τη σπουδές σου, το να αντικαθίσταται η γνώση με κατάρτιση και τεχνοκρατικές δεξιότητες, θα είναι η νέα καθημερινότητα, στην οποία για να ανταπεξέλθεις, θα πρέπει να είσαι από τους λίγους τυχερούς.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΙΤ + ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ + ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΦΡΟΥΡΙΟ = Το σχέδιο της κυβέρνησης, που απορρέει από τη συνθήκη της Μπολόνια

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ + ΔΩΡΕΑΝ + ΔΗΜΟΣΙΟ = Το πανεπιστήμιο των αναγκών μας, ένα πανεπιστήμιο μαχητό με τους συλλογικούς μας αγώνες

Η κυβέρνηση σχεδίασε και υλοποιεί τη συρρίκνωση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των γνωστικών αντικειμένων, που θεραπεύουν με πρόσχημα τη σύνδεση της λειτουργίας τους με την αγορά και με βασικό εργαλείο την ελαχιστοποίηση των εργασιακών σχέσεων του προσωπικού τους. Τα ανώτατα αυτά εκπαιδευτικά ιδρύματα όμως δεν υπηρετούν τις ανάγκες της κοινωνίας και δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των φοιτητών και των φοιτητριών.


Σεμινάρια - αναγνώριση πτυχίου, ή αλλιώς… καλώς ήρθες στην πραγματικότητα των ΕΜΜΕ!
Ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το τμήμα μας, είναι το θέμα της υποβάθμισης του πτυχίου. Δυστυχώς το πτυχίο μας, δεν έχει καμία αναγνώριση, καθώς για τους περισσότερους δεν έχει καμία διαφορά αν κάποιος έχει τελειώσει τη σχολή μας ή κάποιο εργαστήριο δημοσιογραφίας. Παράλληλα, ούτε το δημόσιο αναγνωρίζει τη σημασία του πτυχίου. Ενώ η κυβέρνηση είχε δηλώσει ότι στη δημόσια τηλεόραση θα προσλαμβάνονταν μόνο άτομα που θα έχουν πτυχίο δημοσιογραφίας από ΑΕΙ, τελικά αυτό δεν έγινε πραγματικότητα.
Σαφώς δεν έχουμε αυταπάτες για τη ΝΕΡΙΤ, την κυβέρνηση και την αξιοπιστία τους… Αξίζει ωστόσο να δούμε ότι το πτυχίο των ΕΜΜΕ δεν έχει καμία αξία. Στο «δημόσιο» φορέα ραδιοτηλεόρασης και πτυχίο οδοντίατρου να έχεις σε προσλαμβάνουν για δημοσιογράφο. Και κάπως έτσι ανοίγει πιο φαρδύς ο δρόμος της ανεργίας για εμάς…

Ένα ακόμα ζήτημα το οποίο δημιουργήθηκε στη σχολή μας αυτό το εξάμηνο, έχει να κάνει με τα υποχρεωτικά σεμινάρια του 4ου έτους. Όπως ήταν γνωστό από πέρυσι, ο κ. Χρηστάκης και η κ. Ρήγου, φέτος θα είχαν την εκπαιδευτική τους άδεια. Παρόλα αυτά, τα σεμινάριά τους, δεν αντικαταστήθηκαν, και έτσι από 6 προτεινόμενα σεμινάρια, φέτος υπάρχουν 5 διαθέσιμα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα χάος, αφού πολλοί φοιτητές δεν χώρεσαν στα σεμινάρια, τα οποία συγκέντρωσαν πολύ μεγαλύτερο αριθμό φοιτητών από ότι συνήθως, και έτσι ούτε τα σεμινάρια λειτουργούν σωστά, κυρίως όμως δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των φοιτητών. Παράλληλα, οι καθηγητές, για να εισέλθεις στο σεμινάριο, ζητάνε βαθμολογικά κριτήρια, κάτι το οποίο και εντείνει τον ανταγωνισμό και την εντατικοποίηση των σπουδών μας. Ταυτόχρονα προκαλεί νέα προβλήματα στους φοιτητές, καθώς αν μείνεις απέξω από το σεμινάριο με το σύστημα του ν+2 (διαγραφές φοιτητών), υπάρχει κίνδυνος για το μέλλον των σπουδών μας. Φυσικά, για ζητήματα εργαζόμενων φοιτητών ούτε λόγος…



Διαγραφές - μετεγγραφές φοιτητών
Η κυβέρνηση συνεχίζει την επιθετική της πολιτική προχωρώντας στο μέτρο της διαγραφής των «αιώνιων φοιτητών». Ο λόγος που η κυβέρνηση εμμένει στο μέτρο αυτό -αν και δεν επιβαρύνουν σε τίποτα το κρατικό κορβανά- είναι καθαρά λόγος εκφοβισμού. Αφορά το νέο πλαίσιο αυταρχικοποίησης και εντατικοποίησης της παιδείας. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι κυβερνητικά στελέχη (βλ. Γεωργιάδης) ζητούν τη διαγραφή φοιτητών μέχρι και για παραδειγματισμό!

Η κυβέρνηση αδιαφορεί πλήρως για τα αίτια που οδηγούν τους νέους ανθρώπους στην εγκατάλειψη των ονείρων τους και της εκπλήρωσης των σχεδίων τους. Το γεγονός ότι η επιμήκυνση της διάρκειας των σπουδών σχετίζεται με οικονομικούς παράγοντες που ωθούν τα νέα παιδιά στην εύρεση εργασίας βλέπουμε πως αφήνει παγερά αδιάφορη την κυβέρνηση η οποία διαπομπεύει με κάθε τρόπο τους ανθρώπους αυτούς λέγοντας πως «Είναι τεμπέληδες, άχρηστοι! Είναι αιώνιοι και αιώνιο βάρος για την κοινωνία».

Διεκδικούμε:
•   Καμία διαγραφή κανενός φοιτητή και καμίας φοιτήτριας.
•  Δωρεάν σπουδές για όλους και αύξηση του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση στο 5% του    ΑΕΠ.
•   Δικαίωμα όλων των φοιτητών και φοιτητριών σε δωρεάν σίτιση, στέγαση και μεταφορές
•   Καμία εταιρία security στις Σχολές μας.
•   Καμία εργολαβία στα Πανεπιστήμιά μας.
•   Καμία διάσπαση των ακαδημαϊκών μας αντικειμένων, των πτυχίων μας και των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων.

Αποφασίζουμε:
Συμμετοχή του ΦΣ στην τριήμερη επέτειο του Πολυτεχνείου και στις εκδηλώσεις στο χώρο του
Συμμετοχή του ΦΣ στην πορεία στις 17 Νοέμβρη
Συντονισμός με τους υπόλοιπους ΦΣ και τους εργαζόμενους στη βάση των αποφάσεών τους
Άμεση σύγκλιση Γενικής Συνέλευσης Τμήματος –παρουσία φοιτητών- για να μην επαναληφθεί στο επόμενο εξάμηνο το πρόβλημα με τα σεμινάρια
Κατάληψη της σχολής την Παρασκευή 14/11 και τη Δευτέρα 17/11 με μεταφορά της κατάληψης στο χώρο του Πολυτεχνείου και συγκρότηση της Συντονιστικής Επιτροπής κατάληψης αμέσως μετά το πέρας της συνέλευσης
                                                                      
                                                       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου